fredag 11. april 2014

Glad påske!

Så er det påske. Jeg liker årstider og tradisjoner, så her er det pyntet og klart. Kake har det også blitt, men denne forsvant fort før påsken i det hele tatt begynte. Så i dag har jeg bakt en ny.


Det ble en fyrstekake denne gang, og til dessert i dag, ble det mandelkjernepudding med rød saus, bare for å feire at det er helg. Jeg har satt gule kyllinger i kvistene, akkurat som om kyllingene klatrer i trær? Men det er en tradisjon fra da jeg var liten, og den holder jeg på. Påskeriset skal få litt fargede fjær etterhvert og litt sjokoladepynt. Så er det klart. Ellers pynter jeg mer enn gjerne med kaniner, høner, andunger, blomster, appelsiner og egg.

Malte egg blir gjemt fra år til år, og nye blir sikkert malt i år også. Vi får se hva det blir i morgen, for da kommer barnebarna hit. Ellers koker jeg gjerne noen egg i løkblader. Det blir så fine farger.



Ute har det nesten eksplodert i blomsterbedene,. Til og med en marihøne kom innom i dag og da føltes det nesten som sommer.Håper dere alle får en fabelaktig fin påske med masse hygge. Flere innlegg om menneskeskapt som Fredagstema finner du HER!

5 kommentarer:

Freja sa...

Mycket smaskigt och mycket människoskapat!

Eva sa...

Hei på deg!

Hva du ikke frister med! Sjokoladekake og fyrstekake, åh jeg sikler!

Har nyss fått en oppskrift på fyrstekake og den har jeg lyst å prøve meg på. Husker min mor bakte den mye..

Flotte påskepynt du har, og her hos meg blir det bare litt gult..

Ha en fin, fin påske.

Klem i fra nord..

anemonen sa...

Mycket vackert du visar här och visst är det klockrent på temat. Många människoskapade godsaker.

Viola sa...

Du verden så vakkert det er rundt deg, både inne og ute :) mye fristende godt her også, for ei som ikke finner tilbake til verken sleive eller bolle.. nei, jeg får nok bruke energien på eskene..:/
Jeg ønsker deg en god påske med klem fra meg! :)

Malys krok sa...

Ja så er påsken over, men påskens glade budskap vil følge oss hele året, om vi vil ha det med.
Koselige vårbilder å se os deg. Jeg er endelig tilbake her og det er jeg glad for. -Margit-