mandag 4. mai 2020

Så variert....

Naturen byr på overraskelser. På det ene hogstfeltet her er det flere farger på skogsfiolene. Noen er helt hvite.

Mammaelg har kvittet seg med den store kalven, og den vandrer urolig og redd omkring i skogen rett ved der jeg bor. Snart får den vel et søsken, uten at den får delta i familielykken.

Den er ganske nysgjerring, men jeg har ikke lyst til å få den så nærme akkurat.

Ei skjære har gått til de evige jaktmarker. Noen bukker under i våren og det er trist å se, men jeg mistenker at ugla trenger mat til sine.

Jeg har sett den i vår, den den flakset avsted mellom de gamle trærne inne på skogen. Bildene ble ikke bra, men når man ikke er klar over at en ugle kommer flyvene, så blir det sånn for meg.


Utydelig er også dette bilder. Vi fikk snø og hagl i formiddag, så dagene er ganske så varierte i våren. Men det varte ikke så lenge heldigvis, så nå er det bare å nyte det som kommer. Jeg er ganske sikker på at fortsettelsen av året også blir variert!

4 kommentarer:

utifriluft.blogg.no sa...

Å så fine bilder :-)

naturglede/Randi Lind sa...

Hjertelig takk Utifriluft! Mye fint å se i naturen nå. Ønsker deg fine dager! Klemsiklem.

Tove Steinbo sa...

Du har mye natur rundt deg - ser mange dyr og fugler. Veldig fint - vakre bilder!
Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove. Tusen takk! Ja, vi er heldige å ha et rikt dyreliv rett utenfor døra nesten. Jeg nyter det så ofte jeg kan. Ha en fin helg!