mandag 16. mars 2020

Koronafugler....

Koronafugler

Sorte fugler flyr over oss.
Skaper uro og lengsel.
Lengsel etter normale tider.
Uro over hva som skal kan skje.
Sorte fugler krakser og skriker
om sykdom og smitte.
Smitte av virus som ingen kan se,
det eneste vi kan gjøre er å be.
Fuglenes vinger rekker langt,
de kommer fram der det er trangt.
Ingen vil ha sånne omkring seg,
men du kan ikke hele tiden beskytte deg.
Sorte fugler flyr avsted,
snart faller fuglene døde ned
Da er vi frie til å møte en ny tid.
En tid uten Koroan.....

Det er mye rart man tenker på i disse dager. Jeg lagde meg noen papirfugler for noen dager siden og malte dem sorte. Noen sa de så skumle ut, og da tenkte jeg Koronafugler.

Mine fulger er snille, men de vil for alltid minne meg om tiden med Korona.

4 kommentarer:

Rita sa...

Hehe så søte fugler, du klarer å gjøre noe fint utav alt du vakre deg <3 ta vare på deg!!

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Rita. I disse dager må jeg finne på noe som gir glede. Du gledet meg med din kommentar. Hjertelig takk og ta det lekkert vennen😁

Tove Steinbo sa...

Fuglene er kjempefine, men jeg synes også de er litt skumle. Flinke du!
Med fargehilsener fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove. Litt skumle, men de får være koronafugler da! Ha en fin dag!