fredag 6. mars 2020

Blomster i våren.

For et fint vårvær vi har her i dag. Men det er spådd både mer kulde og snø i morgen kveld. Krokusen strutter av liv der ute, men noen av dem hadde helt forvokst seg og lå paddeflate på bakken. De fikk komme inn og lyse opp i stua. Ikke lett å være blomster på denne tiden.

Stemoren kommer stadig med nye blomster. I dag plukket jeg vekk mange visne blomster som hadde gått i frø. Skal under meg på om de frøene er spiredyktige?

Endelig spratt en enslig blåveis ut i sola. Men det er flere knopper på gang. Alle de gamle blåveisplantene mine er døde, og de unge tar tid inne de blir like blomsterrike som de som var det. Men det lover godt når de klarer å så seg selv. Ser du minipåskeliljene på bildet? Tenk at de har overlevd en sommer, høst og vinter og nå kommer de til å lyse skikkelig opp nede i blomsterbedet i våren. Gleder meg over alle fargene, men bier og humler har enda ikke stått opp!

4 kommentarer:

Rita sa...

Ja det skifter fort dette været. Det snør og regner, så kommer sola og ting spirer, litt bekymret for hortensia i hagen da de nye skuddene er fryst, men får ikke gjort noe med det. Kjenner det er deilig at det er lyst lengre, det er godt. Stor klemmer til deg <3

naturglede/Randi Lind sa...

Heia Rita! Ja, det er litt av et vær, men det er visst bare å ta det som det er. Synd når ting fryser før det har fått sprunget ut. Nå er det jo mars, så vårmåned er det i hvert fall. Ny uke er det også med nye muligheter. Klem fra meg :)

Tove Steinbo sa...

Utrolig at alt har kommet så mye lengre hos dere enn hos oss. Her er det bare toppen av spirer jeg ser i bedene.
Veldig vakkert - for noen farger!
Kos deg i regnværet. Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Heia Tove. Ja, våren viser seg mer og mer. Regner gjøre det igjen, så naturen fårvasket seg!😁