søndag 17. november 2019

Adventsstake!

Kjøpte meg en lysestake med batterier og "timer. Adventsstake sto det på den, men det gikk jo ikke å tenne ett og ett lys??? Alle lysene skinte samtidig. Det er vakkert det også, men jeg drømte om noe annet. Jeg så ikke godt nok på varen før jeg plukket den med meg. Jeg tenkte adventsstake, og at det da skulle tennes ett lys hver søndag i advent. Men det var ikke sånn. Jeg fant fram en gammel, slitt, kunstig skinnveske og klipte i vei. Låsen hadde gått på den vesken, så den var ikke i bruk lenger. Gjenbruk heter det visst!

Jeg klipte ut to store og to små trær og sydde de sammen i kanten. Plutselig hadde jeg en liten skog! Det kan godt stå sånn som dekorasjon, når jeg ikke har lysene tent.

Til advent kan jeg tenne lysestaken og fjerne et og ett tre! Ledlys er jo ikke varme, så de kan jo dekkes til vet jeg. Kjempelurt! Jeg som tenkte at jeg skulle kle den ringen rundt med tyttebærlyng? Nei, jeg tror ikke det nå. Jeg ble superfornøyd.

4 kommentarer:

amo sin blogg sa...

wow, for ein flott ide.
Kjempefint vart det.

Tove Steinbo sa...

Kan ikke forstå at det er mulig å være så kreativ! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Amo! Jeg ble veldig fornøyd og gleder meg til å bruke det til advent!

naturglede/Randi Lind sa...

Herlig du Tove. Gøy med kreativitet synes jeg!