onsdag 1. mai 2019

Så kom mai....

Velkommen mai du skjønne milde. Her blomster allerede epletrærne i nabolaget.

Merkelig å se. Jeg fant linjekonvall, fullt utsprunget den siste dagen i april. Heggen dufter så godt og andre blomster er også allerede framme. Det er tidlig i år.

Gjøkesyre er det fullt av i skogbunnen, og jeg har smakt en i våren. Morsomt å se på granas blomstring. Jeg synes de små kongelemnene ligner markjordbær. Mange av dem faller av og ligger på bakken, men noen av dem vil vokse seg store til kongler. Ja, det er mai og en herlig tid. Det gjelder å komme seg ut og nyte det.

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Det er fantastisk når grana blomstrer, men det er ikke hvert år. Husker et år for lenge siden på fjellhytta - da var det slike røde "jordbær" over alt. Et eventyr.
Men det er utrolig vakkert også det andre du viser. Og her i hagen blomstrer også noen av trærne, og det er tidlig. Vårhilsen fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hallo Tove. De sier at i år blomstre alt mer enn noen gang, på grunn av tørken i fjor. I år er det mengder av granblomster her og det er vakkert! Herlig med mai, men jeg vet ikke om jeg helt likte nattfrosten som kom tilbake. Men enda er det jo ikke sommer. Vi får nyte mai du skjønne milde.....