lørdag 19. januar 2019

Undre meg på...

Det er mye man kan undre seg på. Nå er vi over midtveis i januar, og man man under seg på om det vil bli mer snø, om det vil smelte, eller om det vil bli kaldere. I dag gikk jeg en liten tur i skogen. Her er det et par centimeter snø. Med solskinn var det vakkert.


Bjørnstjerne Bjørnson skrev et dikt om å undre seg. 

Hva skjuler seg bak neste sving, og hva har vi i vente i året som kommer? 


Konglene har falt til bakken og nye bittesmå trær fra fjorårsfrøene synes gjennom snøen. Skal undre meg på om de vil bli store trær en dag?

Man kan undre seg, uten å få de svarene man ønsker. Men jeg tror at undring gir oss fantasi, kreativitet og drømmer. Undre meg på om noen leser dette?

4 kommentarer:

Mine bilder - Vivishagerom sa...

Hei,
Flotte vinterbilder. Vi har nesten en halv meter med snø, og jeg synes det holder. Men vi lever i en del av Norge hvor det er skikkelig vinter, og vi er fortsatt i Januar.
Så lenge det ikke blir så mye som i fjor, så er jeg glad.

Nyt søndagen. Klem

naturglede/Randi Lind sa...

Hei til deg på søndagen Vivi! Så masse snø du har. Ja, en times biltur fra meg, er det også en del. Der er det til og med fine skiløyper. Vakkert med vinter, men det kan bli slitsomt også. Nå er vi halvveis i januar, og det går mot lysere tider, selv om vinteren sikkert ikke er over på lenge. Ønsker deg en fin søndag med kos og hygge!

Anonym sa...

hei,
Så fine vinterbilder. Hos meg er det nok mer snø, 25-30 cm tenker jeg.
De har kjørt opp noen skiløyper her også, men idag valgte jeg å gå en "trugetur".
Det var fint og gå, men kaldt. Her var det -12 når jeg gikk ut og da var klokka nesten halv ett. Sol, nydelig men det ble fort kalde bein.
Fortsatt fin søndag til deg og gemalen. Klem fra Titti

naturglede/Randi Lind sa...

Takk!!!! Nydelig dag, men det blir spennende å se om vi våkner til snøvær i morgen. Ha en fin ny uke. Klem fra oss.