torsdag 22. november 2018

Min trehest.

I fjor var jeg heldig å fikk et grovemne av en trehest. Jeg glemte den helt bort. Plutselig dukket den opp da jeg skulle finne fram noe julepynt. Heldigvis har mannen i huset en sag som fungerer, for å få skåret den til med kniv og pusset den i fasong hadde tatt tid. Jeg tegnet den opp som jeg ville ha den og så samarbeidet vi om hvordan den skulle skjæres.
                    Planken den er skåret ut av var bred, så den står fint på bordet.

Etter mange runder med forskjellige farger og en del pussing igjen, er den klar i all sin prakt. Nå er malingen litt "slitt" og kantene på den likeså.
Jeg er superfornøyd med resultatet.

8 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Kjempestilig !!
Du altså, SÅ idèrik !
Ha fine novemberdager.
Klem frå Anne-Mari

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk. Jeg ble så fornøyd. Nyt dagene mot advent og god helg! Klemsiklem :)

Tove Steinbo sa...

Klart du ble fornøyd med dette resultatet! Så gøy at du og mannen kan jobbe sammen.
Her er det hvit rim over alt og minus fire grader. Nydelig å se ut. Tror jeg må ta meg en liten tur i skogen etterpå. Gode dager ønskes av Tove.
PS. Husk at adventsfargen er fiolett (rød-lilla) ikke indigo (blå-lilla)!

naturglede/Randi Lind sa...

Hei på deg på søndagen Tove! Ja, den ble så fin at den står i stua nå!!!! Her ble det også rim,men mest på bakken. Solskinn i dag, og det er fint. Jepp, du har lært meg fargen for advent. Gleder meg til neste helg, da vi kan tenne det første lyset! Ha en fin dag!

Vilt og vakkert sa...

Heisann, det har du all grunn til, superfin hest!

Barwitzki sa...

En glede. Du har laget en veldig vakker hest.
Maleriet er så fantastisk.
Denne uken dekorerer vi for Advent. Jeg gleder meg til den første lyset :-)) og jeg her huset full med familie og barn... deilig.
Takk at du viser din deilig hest... glede å se.
Hilsen fra Viola

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Vilt og vakkert. Nyt dagene mot advent!

naturglede/Randi Lind sa...

Koselig å høre fra deg Barwitzki. Tusen takk for snille ord. Ja, tenk det er snart advent. Jeg gleder meg til å begynne å finne fram litt pynt. Hesten passet fint til granbar og levende lys på denne tiden. Ha en fin dag videre!