onsdag 7. mars 2018

Det går mot vår!

Hei igjen. Når det ikke våres ute, så får jeg forsøke med litt hygge inne. Jeg var heldig å fikk verdens fineste tulipaner av eldtesønn og svigerdatter. De pynter nå opp i stua sammen med blåbærris fra skogen og litt vårpynt. Lammet har jeg laget selv av avispapir, teip, gips og maling. Eggene er trukket med et gavepapir med fine vårblomster. Ved å få på plass sånne ting, føles det litt mer vårlig.


Her ser du egget i nærbilde. Det fikk en papirsløyfe på toppen og et strøk med lakk da jeg lagde det for mange år siden.
Fint med noen fargeklatter her og der i stua. Det går mot vår, selv om vinteren er streng i år. I fjor hadde jeg plukket hestehov allerede på denne tiden. Men meisene og rødstrupen synger om dagen, ugla tuter i natten og skjærene bygger rede. Det går mot vår dere!

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Du har lenge spådd at det går mot vår, men jeg tror nok den lar vente på seg enda en god stund. I dag snør det igjen her i Oslo.
Usedvanlig vakre doble tulipaner. Og eggene dine er jo lekre!
Ja, noen fargeklatter hjelper godt! Det er alltid viktig!
En god helg ønskes deg av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Ja, men Tove, det begynner å gå mot vår, under snøen!!!!! Det er mars og det merkes her i hvert fall. Det har snødd i hele dag. Jeg gikk en tur i kvelden og det var null grader og så fint. Minnet meg om barndommen min. Der jeg bodde da var det ikke tidlig vår, men vi kjente det i lufta, fuglene begynte å synge og skjærene var i gang for fullt den gangen som nå. Jeg gleder meg, og i mellomtiden koser jeg meg med litt farger! :)Ha en finfin helg når den kommer! :) Klemsiklem:)