fredag 9. februar 2018

Fastelavn og morsdag.

Nå er vi snart midt i februar og det lysner mer og mer. Jeg kjøpte meg svibler og pyntet opp med det ute på terrassen. Noen netter har vært litt vel kalde, så blomstene har fått "dyne" om nettenei mørket. Herlig med farger på denne tiden.
På søndag er det fastelavn og morsdag på en gang. Klart man kjøper fine ris fra Saniteten, men ingen har sagt at vi ikke kan ta av fjærene og sette dem der vi vil i hjemmet. Hos meg ble det pynt til vakre primualer og en grein fra skogen.

Hos oss bruker vi også kunstige blomster. Ved å sette dem sammen og pynte med fjær blir det like fargesprakende som de ekte blomstene ser du. Kunstige tulipaner og ekte primula gir en fin vårfølelse.
Så vil jeg ønske min mamma og alle andre mammaer en herlig fastelavnshelg og morsdag. Kos dere alle sammen. Alle har vi en mor, uten henne, ingen oss.

4 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Du er helt utrolig kreativ! Nydelig - nydelig - nydelig!
Så flotte farger!
Ser nok ut til at våren lar vente på seg i år. I natt var det snøstorm her i Oslo, og det har snødd på Kanariøyene! Det har jeg ikke hørt før. Og også i Spania og Frankrike er det kommet mye snø. Å gå på ski ved Eifeltårnet er jo artig!
Jeg ønsker deg en fargesprakende og god fastelavnshelg og morsdag!
Ta en titt på innlegget mitt. Fint med en kommentar fra deg som er så fargerik.
Hilsen fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove. Ja, det trengs litt farger på denne tiden av året også. Her snør det igjen i dag på det grønne gresset. Det blir spennende å se hvor mye som kommer. Veier og stier er så glatte at man kan jo bare undre seg på hvordan det blir nå. Liker ikke denne glattisen i det hele tatt. Kos deg masse i helga og jeg titter innom deg etterhvert.

amo sin blogg sa...

Så fint det var med dei fargerike fjøra i lag med blomster.
Eg er allergisk mot både bjørk og fjør så mine fastelavnsris står i krukke utfor inngangsdøra.
Nydelege bilder.
Klem frå Anne-Mari

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Amo. Ja,men å pynte ute er også så koselig Ønsker deg en fin ny uke!!!!