lørdag 7. januar 2017

Snart slutt på jula!

Kan man leke med maten? Jo da, når det er på denne måten så! Jeg hadde sett disse "snøfigurene" på nettet og forsøkte meg med en litt mindre variant. Mashmallows og saltstenger ble da stilig.

De fikk litt ansikter også, med litt sjokolade. Gjett om den desserten ble koselig! På nettet hadde de laget figurene større med flere biter til kropp, og de lå og fløt i kakao. Festlig det også. Mine fikk kose seg på toppen av en vanilje/philadelfiaostpudding med kakao og karamellsaus til rester av julekaker.

I helgen brenner jeg julelysene ned. Nå er de røde borte og de hvite står for tur i kvelden. Koselig måte å avslutte høytiden på. Her står juletreet enda, for det tar jeg ikke ut før over helga. Jeg synes det fortsatt er koselig i kvelden. God trettendedagshelg!

3 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Morsom dessert - og det høres ut til at den også smaker deilig!
Når det gjelder lys, så trenger vi både lys og farger i mørketiden. Begge deler betyr mye også for vår helse!
Her er det grått og tåkete i dag, og da betyr lysene mye. En god søndag med juleavslutning, ønskes deg av Tove.

amo sin blogg sa...

Så artig.
Det er nok ei søt og god avslutning på eit måltid.

Turid sa...

Kreativ dessert! ;)
Klem fra Turid.