fredag 16. september 2016

Hastighet.


Tirsdagtema er hastighet. Hva finner man på da? Her må det gå hurtig, for dagen vandrer avsted  mot ettermiddag. Det går fort mot vinter i hvert fall. Løv faller ned og gressbakken er myk, vanntrukken og vakker. Med de første trekkfuglene i luften på vei mot varmere steder og et kaldere drag hos oss, vet kan hva som venter.

Fortsatt blomstrer det så vakkert i min mors hage, men vi vet at det ikke varer lenge nå. Jeg burde spa opp begonianene mine og forberede litt til der ute. Man glemmer nesten at det er høst, for det er jo så fin temperatur enda.

Jeg er ikke så rask med strikkepinnene, så sommergenseren ble først ferdig til høsten. Den er strikket i tynn ull, så den blir sikkert god å ha sammen med luen framover.

Til slutt får jeg vise dere et bilde jeg tok før helga av solnedgangen rett på nedsiden av der vi bor. Dette varte bare noen minutter, men så glad jeg var for å få oppleve det. Tiden går fort og ting tar tid, sånn er det bare. Flere innlegg i tirsdagstema om hastighet, finner du HER!

6 kommentarer:

Vilt og vakkert sa...

Hei, så flott og herlig innlegg. Nå må vi nyte høstdagene før mørket og stormen tar over lyset og det vindstille været vi har hatt de siste dagene. Genseren og lua vil være fine å ha nå... Ha flotte høstdager ;:OD)

Klimakteriehäxan sa...

Ja, vi vet vad som väntar ... och fort går det!

tofo103@yahoo.no sa...

For noen nydelige bilder!
Og den genseren og luen så virkelig herlig ut! Og du kledde de godt!
Klem

Turid sa...

Obs! Kommentaren over er fra meg, Turid.
Var visst ikke pålogget. ;)

Eva sa...

Vakre dama i lekkert strikketøy! Nydelige betraktninger, jeg får se nærmere på tirsdagstema. Sommeren har jo nærmest regnet vekk og dagene fløy, og vips er høsten der med sine vakre farger. Nydelige bilder til tirsdagens tema.

Vakker kveld til deg.

Varm hilsen i fra nord

Refleksjon på livsvegen sa...

Så vakre bilete :-)

Nyt hausten!