mandag 18. april 2016

Hagemessen 2016



Tirsdagstema var mønster. Det var det mye av i mine bilder denne gangen. Så mye vakkert og så mye inspirasjon man får av gå på hagemesse. Siste dagen var i går der inne, så nå er det bare å vente på den som kommer til neste år! Jeg er glad jeg fikk gå der i noen timer med familien min. Neste år skal jeg merke meg denne helga og ha mye bedre tid!
Tre timer som jeg hadde til rådighet, var alt for lite. Vi har vært på hagemesse før, men da har det da ikke vært det halve av det de hadde satt sammen nå der inne på Lillestrøm.

 
Den siste timen gikk jeg på som bare den og knipset i vei. Utrolig mange fine ting å se på og å lære. Jeg var innom betongstøping også, men jeg rakk ikke å få med meg den prøveflisen jeg lagde. Søsteren min hadde mye bedre tid, så hun skulle plukke den opp før hun dro hjem. Jeg lagde en firkanten flis til å ha varme kjeler på, og storesøster lagde et fint hjerte. Kjempegøy. Tror jeg må sette i gang med litt produksjon her selv til sommeren.

 
 Jeg liker de rustne tingene. Har du sett for en fin hare! Tror det er en modell fra eventyrene til Beatrix Potter. Så var det rustkuler til pynt og digre rustne bålpanner, med det fine dyrelivet skåret ut rundt omkring. Men den store til å tenne bål inne i kostet 28 000, så det ble slett ikke aktuellt for meg. Men så gøy å se alt det fine.


Den ene boden etter den andre var full av fantastiske ting, så jeg ble skikkelig imponert. Det var selvfølgelig masse hagemøbler også, en rosa gravemaskin, flotte griller og all verden av hageredskaper, men det tok ikke jeg bilder av.


Jeg hadde mer enn nok med å se på alt det andre.


Det ble mange bilder. Nå sitter jeg her og studerer alt litt bedre. Tenk å fylle min hage med alt dette da! Det hadde vært en drøm.TIRSDAGSTEMA finner du HER!

6 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Ja, hagemessa er høydepunkt for oss hagegale. Jeg har allerede begynt å glede meg til neste år.
Flotte bilder.

Vivi

amo sin blogg sa...

Her var nok masse inspirasjon.
Fine bilder med tips.

Martin sa...

Det er alltid trivelig å se bilder fra hagemessa,
men jeg tittet på den andre bloggen/hjemmesiden din. Spennende strek.

Mias Mix sa...

Oj så mycket saker och många mönster. Kul att vara på mässa!

Kathrine sa...

Mye fint å se på hagemessa ser jeg:) Jeg har aldri vært på messa, men skulle gjerne vært der. Rust er flott i hagen. Og de kulene var utrolig kule,)
Ha en fin dag:-)

Turid sa...

Mye fint her ja!

Ble imponert over dine akvareller og bilder! Har lagt igjen en melding for der var et jeg gjerne vil kjøpe!
Klem fra Turid.