søndag 6. desember 2015

Tirsdagstema, trist

Noen ganger blir jeg litt trist av å tenke på barndomsminner. Skulle ønske jeg klarte å formidle det til mine barnebarn, men det er ikke lett å få dem til å forstå. Vi malte grankongler da jeg var liten og drysset glitter på dem. I år har jeg laget en sånn igjen, og den skal henge på vårt juletre.

Den gamle lille nissen min har fått komme fram. Jeg fikk den av farmor da jeg var liten, og den har for meg stor verdi som et minne. Hver jul settes den på plass i adventstiden og gleder meg. Men det er trist at barndommen for lengst er over. Men heldigvis har jeg veldig gode minner. Juleenglene er også kommet fram, men enda henger ikke Lucia på plass. Hun får vente til søndag.

Litt trist er det at vi har bare grønne dager. Jeg ønsker meg snø til jul!Men man får nyte bilder og minner i stedet! Herved ønsker jeg dere alle glade adventdager. Håper ingen behøver å være triste i denne tiden. Flere innlegg i Tirsdagstema Trist finner du HER!

4 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Fint innlegg.
Det ligg ofte litt tristheit/ vemod over denne førjulstida.
Når oppskriftene blir tatt fram kjem sakn etter foreldre som er borte, men
slik er livet.
Viktig å prøve å formidle minner vidare til barnebarna.

Gode førjulsdagar til deg.

Klimakteriehäxan sa...

Tiden går. Så är det bara.
Visst kan man sakna ett och annat. Men får försöka fokusera på det som är bra här och nu!

Stare Ström sa...

Tiderna förändras. Tur att minnena finns kvar.

Inger Marie sa...

Fine bilder:)
Selv om temaet er trist,så viser du også glede i bildene:)
Ha en fin kveld.