torsdag 20. november 2014

Blåbær, hest og hund.

Som de fleste vet, så liker jeg å gå tur i skogen. I dag ble jeg overrasket! Jeg har hunden til sønnen å besøk, så vi gikk tur litt utenom stiene. Tror du ikke jeg fant blåbær! Ikke bare ett bær, men en tue med mange. Jeg spiste dem alle sammen og de smakte nydelig. Litt av en november vi har. Uvanlig mildt.

Hundens nysgjerrighet er jo ustoppelig, så den måtte opp og se til hestene også. Jeg har den i bånd selv om den sikkert kunne løpt fri. Men jeg tror ikke den bryr seg om at jeg roper på den, og da er det helt riktig med bånd uansett. Den er ikke så vant til meg, så hjelp om den skulle rømme.

Føllet hadde blitt stort siden sist jeg var der. Det snør her i dag så hestene var skikkelig våte i pelsen. Herlig med en tur i sånt vær også, og det er så godt å komme inn igjen til en varm kopp kaffe, stearinlys og et varmt pledd. Nå sover den lille hunden på sitt pledd og passer jeg meg ikke, så sovner visst jeg også!

3 kommentarer:

Violen sa...

En härlig promenad med hunden! Men blåbär i november, det finner man inte varje år! Nu har både du och hunden gjort er förtjänta av lite vila! Ha det gott!

Freja sa...

Gillar hela det här inlägget, text och bilder. Promenaden, hunden, hästarna, blåbären snön och den härliga känslan att få komma in i värmen! Riktigt mysigt!

Tante Mali sa...

What a fantastic and lovely dog you have!!! Clever looking!
Have fun and a happy time
Elisabeth