fredag 26. september 2014

Herr Løvfarge Blad.

La meg presentere herr Løvfarge Blad! Han bor nå i vår hage for en stund. Skikkelig fargeglad liker han å kle seg med sin løvhatt på snei!
Han glipper litt søvning med øynene når sola skinner, og nyter den siste varmen før han fiende Storm kommer farende. Stadig blir løvpynten hans tørrere og det rasler hyggelig når vinden leker med det.

I går kveld satt jeg ute og lyttet til hans nynning i kvelden. Bringebærbladene lyste røde og ospeløvet danset vals i tretoppene. Jeg koste meg med tente lys og lykter, tea i koppen, pledd og skinnfell.Herr Høst er på plass. Nyt hans fargeglede før kulda kommer.

3 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Artig at du har latt deg inspirere av det gamle innlegget :) Som jeg nevner hos meg så blir det ikke noen slik konkurranse i år, men det (og flere andre enkle konkurranser) står på blokka for neste år :)

Scaniatjejen sa...

Så många olika vackra nyanser av höst!

Freja sa...

Så härligt färgglada höstlöv du visar!