mandag 28. november 2011

Min adventsstake.




Det tok litt tid innen min adventsstake kom på plass i år.
Men i dag morges tente jeg mitt første lys for advent.
Jeg tenkte jeg skulle satt det sammen før helga,

men jeg hadde ingen ide om hva jeg skulle bruke
til de fine lysene jeg hadde kjøpt meg. Men på lørdag,
så jeg en engel som passet meg perfekt.
Den ble raskt kjøpt og tatt med hjem til meg.
Dette ble jeg fornøyd meg.
Litt grankvister som lukter godt,
noen kongler fra skogen, litt ståltråd,
vakre steiner fra i sommer, litt “glasspynt”
fra en oppdelt lysmansjett
og så engelen med det store hjertet.


Nå er det advent hos meg også. Håper dere alle har fått
tent det første lyset, nyt det om dere bare har en enkel
stake med fire lys eller om dere har laget noe selv.
Ønsker dere strålende dager mot desember.

9 kommentarer:

Inge sa...

Hvor er det en fin adventsstage du har lavet. :-)

Rejen sa...

En fin adventsstage...;D

Elin | Draumesidene sa...

Så spesiell adventstake, og det er ikkje nøye med kva dag ein tenner lysa! Vi er nesten alltid på etterskudd, men i går kveld var vi faktisk i rute... Så kjekt å høyre at du har laga både det eine og det andre :) Eg har hatt ein tung haust, så hadde forma vore bedre, skulle eg ha laga mykje meir. Men eg har lært meg at ein skal vere fornøgd med det ein faktisk får til! :) Ikkje så lett alltid... Lykke til med pyntinga fram mot jul, ski eller ikkje :)

NB! Elska bildet ditt lenger nede av svanen med vengane ute! Vakkert!

Ha ei fin ferd mot desember!

Klem,
Elin

Viola sa...

En veldig spesiell og veldig vakker adventstake! Og riktig så koselig at du har laget den selv! Den engelen er kjempenydelig og med det vakre hjertet i! :) Og konglene og det du har lagt til, helt nydelig! :)

Første lys ble tent i går. Og det var kos. Som alltid leser vi første vers av "Så tenner vi et lys i kveld...".. vi leser høytidelig for hver gang det tennes et lys, hver søndag.. :)

Klemz! :)

Asbjørg sa...

Nydelig adventsstake,engelen var prikken over ien!

Petrinetrollmor sa...

Ein riktig nydelig adventstake og ei aldeles nydelig engel ! Du får det til!

Her er advent retta mot ein liten hund, trur nok Vårherre tilgir meg.

Eg har tatt fram adventstaken og tre lilla lys, (hadde ikkje fleire)men den var så stusselig at den skulle få sleppe å komme på bloggen.

klem frå meg med ønske om ei fin adventstid:)

Anonym sa...

Det var en vakker engel. Koselige bilder, som vanlig. Ønsker deg en god uke.

Nikoline sa...

Nydeleg! Alldeles nydeleg.. tenk om alle hadde hatt like stort hjerte som denne engelen -
Ingenting spesielt hjå meg i år ang.adventstake, 4 røde lys ein avlang stake er ikkje mykje å skryta av...
Nyt adventstida:0)

Anne sa...

Stemning i stua :-) og det trenger vi nå i denne mørketia.

Hadde snø vi i norn få dager og det ble med ett så lyst og trivelig atte, men nå :-(( regn og bare veier igjen. Gjør alt utomhus litt enklere da, frem og tilbake butikk og jobb, men du så trist det egentlig er.

Kos deg med levende lys og juleforberedelser. Jeg tar livet meget med ro og koser med bare stort sett. Blir jul allikevel.

Klem til deg fra meg :-)