lørdag 22. oktober 2011

Sent ute!


Litt av en himmelsk uke! Vil du lytte, så søk i den siste
delen av denne linken http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/794922/
Vi var på NRK-Østfold denne uke i det uværet.
Men vi hadde det fint i ly under en vanntett pressenning.
Med varm fiskesuppe over bålet, rundstykker,
gitarspill og sang ble det skikkelig trivelig. Sangen var helt
nyskrevet den,
og fremført for aller første gang.


Barnebarnet har hentet bjørkekvister til meg,
så jeg kan lage flere kranser, vi fant en edderkopp i hagen
og jammen var det ikke masse jordbær også.
Det er en hagejordbærplante som blomstrer og har bær
helt til frosten tar dem. De smakte himmelsk.

Frost? Ja, det har vært fire blå her på det meste
og her om dagen snødde det for første gang i høst.
Det ble ikke mye, men snøfillene var store og vakre
der de svevde ned fra en grå himmel.
Ja da, jeg er sent ute, men det er sånn det er for tiden.
Jeg rekker ikke halvparten av det jeg ønsker om dagen.
Men helg er det og Himmelsk, så dette får bli mitt bidrag
denne gangen. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spennende. tiden flyr her også, jeg rekker ikke alt jeg gjerne vil rekke.
Ha en fin helg.

Viola sa...

Hei! I alle dager, hvordan kunne jeg ha gått glipp av dine innlegg!? Men vips- her er jeg! :) Har nå oppdatert meg på siden din siden sist jeg var her, og det er jammen lenge siden!

Mange utrolige bilder her nedover, og det har du alltid! Så artig det måtte være med telt og campliv!

Nå håper jeg at det ikke blir like lenge til neste gang!

Klem fra meg! :)

Melusine sa...

Ja, det er ofte slik at tiden løper avgårde så altfor fort! Men bedre sent enn aldri, som det heter, og det virker som du har hatt en fin uke til tross for været :)

Anne sa...

Fantastiske hverdagsøyeblikk du her har lagret for all tid :-)

Og jeg ble faktisk forelsket ved første blikk i det trauet med eplene under her :-) enormt fint synes jeg Randi.

Eva sa...

Må si at det var flotte bilder, og så har du hatt det flott ute. Lenge siden jeg har oppdatert meg men nå må jeg skjerpe meg å kommentere hos deg.. Lover at jeg skal bli flinkere!

Ha en riktig god kveld..