mandag 4. mai 2009

Frøken Vaar Khaal von Løk



Frøken Vaar Khaal von Løk


"Hei, jeg vil også være med i konkurransen om å bli frøken Løk 2009. Men får jeg lov da tro? Jeg har løk jeg også, selv om hun som fotograferte meg ikke fant noen. Ut fra mine stengeler kommer det løkknopper i bladhjørnene nemlig. Løkene er bittesmå, og de blir til nye planter om de kommer nær til bakken.

Lykke til alle sammen. Om jeg får delta, så blir jeg veldig glad!
Jeg skal spørre først da!"
Her er svaret fra Moseplassen:
Hmm, her måtte diktatordommeren ut på litt resach gitt.. ;)Vårkål er en knollplante, ikke en løkplante, men den kan som du sier lage yngleknopper/bulbiller, og bulbiller er faktisk små løker, så ja, etter litt resonemang så har jeg kommet frem til at det jo på sett og vis er en løkplante :)Velkommen med som førsteblomst ut frøken vaar Khaal von løk.

6 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

hmm, her måtte diktatordommeren ut på litt resach gitt.. ;)
Vårkål er en knollplante, ikke en løkplante, men den kan som du sier lage yngleknopper/bulbiller, og bulbiller er faktisk små løker, så ja, etter litt resonemang så har jeg kommet frem til at det jo på sett og vis er en løkplante :)
Velkommen med som førsteblomst ut frøken vaar Khaal von løk.

Kathrine sa...

Kul deltager!

:))

Anne-Berit sa...

Syns det var en vakker blomst,løk eller ikke.Ser dommer Anne har fått konstatert at du får være med,så lykke til i konkurransen.

Wenche sa...

Flotte bilder og stilig tekst:)

heidi sa...

Nydelig plante og fantastiske fotografier!
Lykke til i konkurransen.

MineSine sa...

Nydelige bilder du deler :-)

PS! På min andre blogg http://fotomorro.blogspot.com er det nå en konkurranse med frist 10.mai kl. 24:00 :-)