torsdag 7. februar 2008

Lys i skyene.



Her har jeg ei blank side foran meg. Hva skal jeg fylle den med? Det er et hav av muligheter! Ute skinner de første strålene fra sola i skyene høyt der oppe. Det vil enda ta noen timer innen jeg ser selve solskiva fra mitt vindu. Men det er fint å se hvordan skyen farges rosa. Det har vært ruskevær i mange dager nå, så jeg gleder meg over et skimt av blå himmel. Her og der ligger det noen klatter av snø etter snøfallet for noen dager siden, men ellers har vi grønn vinter her hos meg. Løk spirer i blomsterbeddet, selv om det er alt for tidlig.
Været kan være være som en aprilspøk. Sola varmer og lyser den ene dagen. så regner det før det kommer mengder av snø. Når vi endelig tror det er vår, så dumper det ned en halvmeter til. Så jeg må ikke la meg lure av sollyset i dag. Enda er det bare begynnelsen av februar. Det kan bli mye is, snø og kulde enda. Men idag lyser det i de øvre skylag, og det bærer bud om en solskinnsdag.

Ingen kommentarer: